La importància de la destrucció de documentació confidencial
En el dia a dia de qualsevol empresa es genera molta documentació que pot contenir material confidencial com dades bancàries, informació sanitària, currículums, contractes… o informació de la pròpia empresa.
En el dia a dia de qualsevol empresa es genera molta documentació que pot contenir material confidencial com dades bancàries, informació sanitària, currículums, contractes… o informació de la pròpia empresa.
Moltes vegades no som conscients dels riscos que comporten simples gestos com tirar documents a la paperera tan sols esquinçant-los o no destruir-los amb una trituradora adequada.
La Llei Orgànica de Protecció de Dades obliga a totes les empreses a destruir els documents amb informació de caràcter personal. No fer-ho de la forma correcte podria ocasionar que la informació caigués en mans de tercers i se’n fes un ús inapropiat, comportant problemes legals i sancions per a l’empresa de fins a 600.000€.
Per tant, la seguretat de les dades es converteix en un dels aspectes més importants en el món empresarial. Però, coneixem realment els tipus de seguretat per a cada material?
- Protecció classe 1: Requisit de protecció normal per dades internes com correspondència o publicitat personalitzada.
- Protecció classe 2: Requisit de protecció alta per dades externes com correspondència rellevant, consultes, notes, missatges, dades personals...
- Protecció classe 3: Requisit de protecció molt alta com dades financeres, informes personals, informació confidencial...
Els suports que contenen la documentació també es classifiquen segons el tipus.
Tipus 1
Suports de mida original: Paper, radiografies...
Tipus 2
Suports de dades òptiques: Cd/Dvd
Tipus 3
Suports de dades magnètiques: Disquets, targetes de identificació, de crèdit...
Tipus 4
Suports de dades electròniques: Pen-drives, targetes de memòria...
Tipus 5
Suports de mida reduïda: Microfilms, mircochips, pel·lícules...
Tipus 6
Suports d'emmagatzemament físic-magnètic: Discs durs.
ASISgrup vetllem per la seguretat de la vostra documentació, gestionant tot el procés de destrucció, des de la recollida, el trasllat a un centre gestor de residus homologat per la Generalitat de Catalunya per la seva posterior destrucció i el retorn, si s’escau, del certificat de destrucció.
No dubteu a demanar-nos pressupost al nostre web i treballeu amb tota la tranquil·litat i seguretat.